Instalacja elektryczna - małe napięcie.

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 03 maja 2012, 18:59
Witam,
Zabrałem się za instalacje elektryczna (instalacja z 6V z klaksonem, kierunkami i stopem). Podłączone wszystko wg. schematu. Jest jednak problem. Napięcie na oprawkach od oświetlenia od ok. 1,5V na niskich obrotach do 5,5V na wysokich. Niestety nie wystarcza na zaświecenie się żarówek. Gdzie może tkwić problem ?
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !

Reklama

Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1811
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 04 maja 2012, 12:19
masz 100% wszystkie zarowki odpowiednie? W starych pradnicach nie ma regulatora. Napiecie zalezne jest od obciazenia pradnicy.
Kolo magnesowe jest 100% ok?
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 04 maja 2012, 13:00
Żarówki na 6V. Tylko nie wiem jaka potrzebna jest moc tych żarówek. Pytam, bo nie mam amperomierza na AC. Najpierw sprawdze to. Później ew. koło.. Pozdrawiam.
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1811
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 04 maja 2012, 15:05
Musisz miec dokladnie tyle Watt, ile w planie eletrycznym jest napisane. Inaczej nie bedzie funkcjonowala elektryka
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 04 maja 2012, 19:11
No właśnie na tym schemacie co ja mam nie ma opisanych żarówek. A w Vespie nie na wszystkich oprawkach napisali jaka moc. Ma ktoś taki schemat lub wie gdzie jaka żarówka? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 23:07 przez Juventino, łącznie zmieniany 1 raz
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2151
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 04 maja 2012, 19:23
Tu masz manualkę do pekawek,

http://www.scooterhelp.com/serial/service.pk.html

Piszą tam że przód 15W tył 4W

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3551
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 04 maja 2012, 21:13
Zawsze możesz przejść na ledy (w przypadku 6V to samemu polutować układy - banalna robota)
cały tył (poz + stop) zrobić na diodach oraz pozycje z przodu. Ja w związku z ilością świateł u siebie zmuszony byłem przejść na ledy :) i jest OK
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 05 maja 2012, 14:17
Z resztą z ledy na przodzie nawet SMD słabo oświetlały by drogę... Z przodu miałem żarówkę 35W. Kupie 15W i wtedy zobaczymy. Jak nie to, to wtedy sprawdzę regulator napięcia. Pozdrawiam...
Ostatnio zmieniony 29 maja 2012, 23:09 przez Juventino, łącznie zmieniany 1 raz
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1811
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 05 maja 2012, 17:48
Oj, cos pomieszalem. Myslam ze masz 6v Speciala. Majac regulator , zarowki nie maja tej funkcji jak w elektryce bez regulatora. Sprawdz ile volt masz na kontaktach przed regulatorem na wyzszych obrotach. Musik byc wysoko powyzej 14 volt
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3551
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 06 maja 2012, 09:44
mówię o żarówce ledowej na postojówce a kierunki i stop i pozycja i tak jest ukryta pod kloszem (pomarańczowym/czerwonym) to naprawdę nie ma różnicy (wiem co mówię bo sam mam u siebie a tył zrobiony w PXie Gośkowym - Klosz od ME)
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 06 maja 2012, 21:39
Zmierzyłem przed regulatorem. Na niskich obrotach ok. 6V, a przy piłowaniu silnika doszło do 14V. Jutro jeszcze kupię żarówkę na przód 15W i napisze... Pozdrawiam..
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3551
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 07 maja 2012, 07:54
przed regule możesz mieć i 16V przy dużych obrotach - regulator obcina do 12,5V - jeśli nie obcina nap. uszkodzony regul.
pzdr!

Autor postu otrzymał pochwałę
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 08 maja 2012, 16:09
Panowie, ten tutaj: http://allegro.pl/nowy-regulator-napiec ... 93244.html będzie ok? W Belli mam 3 piny do regulatora i 3 do zielonego pudełeczka ( przerywnik od kierunków?)
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1811
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 08 maja 2012, 16:50
Jesli masz PRZED regulatorem juz tak malo Volt, nowy regulator ci nie wyczaruje brakujacych.
Regulator zmniejsza wchodzacy prad na dokladnie 14,4 V.
12 V to takie potoczna cyferka. 12V znaczy, ze w nagorszym przypadku, po wszystkich stratach na kontaktach i kablach, musi dojsc do celu przynajmniej 12 V.
Przy 12,5 V na wyjsciu od regulatora, nawet bys nie byl w stanie podladowac akumulator.
Przed mozesz miec, zaleznie od mocy pradnicy, nawet 30 V.
W twoim przypadku blad jest juz gdzies przed regulatorem. Moga bysc powodem juz slabe magnesy w kole magnesowym, zwarcie, defekt na pradnicy...

Szukaj raczej tam

Autor postu otrzymał pochwałę
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 42
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:46
Lokalizacja: Zielona Góra
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 16 maja 2012, 10:43
Koledzy,

nie otwierając nowego tematu, wiecie jaki rozmiar ściągacza od magneta potrzebuję do mojej PK Xl ? Kupiłem 26x1 do Piaggio i jest za mały- wchodzi cały do otworu z gwintem :/

Pozdrawiam
Vorrei un'estate che potesse non finire mai !
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 531
Rejestracja: 26 kwietnia 2012, 20:55
Lokalizacja: silesia
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
Post: 26 maja 2012, 10:48
toots ma takowy ściągacz;) zgadaj do niego;)
Cześć jestem Karol, i jestem vespoholikiem... z automatu

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron