Nie chce odpalic, zalana swieca

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 20 maja 2012, 17:22
Zlozylem silnik, zamontowalem w budzie, podlaczylem wszystkie linki i elektryke i proba odpalenia. Za pierwszym razem nic, za drugim zagadala i dymek z rury poszedl, banan na gembie. Po chwili zgasla. Nastepny raz kopie nic, z gazem na chwile odpalila ale zaraz znowu zgasla.
Swieca zalana, teraz nawet nie zagada, moge kopac i kopac.

Co robic drodzy koledzy?

Jak zyc panie premierze?
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2301
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 20 maja 2012, 18:43
Zapłon ustawiony?
Gaźnik jakoś wstępnie wyregulowany?
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 20 maja 2012, 18:48
Zapłon ustawiony standardowo, na IT - tak miałem wcześniej.
W gaźniku śruba wykręcona na 2,5 obrotu, dysze standardowe, gaźniku 24/24, zestaw DR177, wydech Sito+. Poprzednio na takich ustawieniach odpalała. Robiony był szlif cylindra, nowy tłok, wymiana łożysk, uszczelniaczy + parę innych dupereli.
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2154
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 20 maja 2012, 19:36
Zobacz dysze może się rozczepila główna jak wtedy u arta wyszło u mnie w garazu

Pzdr
jim
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 20 maja 2012, 19:39
nie mam przy sobie manualki, ale czy 2,5 obrotu, to nie za dużo?

1. Kompresja podejrzewam jest.
2. Iskrę sprawdzałeś?
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 20 maja 2012, 19:41
Dysze przeczyściłem. Jutro zuboże trochę mieszankę i jeszcze raz spojrzę na dysze, jakto Maniak zaproponował.
Kompresja raczej jest :)
Iskra też jest bo sprawdzałem.
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 421
Rejestracja: 14 marca 2009, 21:29
Lokalizacja: podkowa lesna
Pochwały: 1
Post: 20 maja 2012, 20:11
-proponuje z pychu - na serio z czworki

Autor postu otrzymał pochwałę
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 20 maja 2012, 20:21
hindus pisze:-proponuje z pychu - na serio z czworki


nad tym też się zastanawiałem, ale wolałem najpierw się poradzić ekspertów :)
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2301
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 20 maja 2012, 22:25
Tłok założony w dobrą stronę? :)
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 05:42
Oczywiscie :)
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3561
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 21 maja 2012, 07:23
Jakby tłok był założony odwrotnie też by gdakała ale z przeskokiem (widziałem już taki silnik od PXa)
Świeca dobra...? (pamiętaj, że w PX 125/150/177/166) jest krótki gwint (PX 80/135/139/200) jest długi gwint
(zła świeca grozi uszkodzeniem tłoka)
Standardowe dysze w SI24/24 za duże są na DR177 nawet pod SHITo+
Sprawdź czy nie zawiesił się pływak w komorze - jeśli przepuszcza pływak to będziesz miał efekt notorycznego zalania silnika i mokrej świecy
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 07:35
Świeca raczej dobra, jeździłem na niej w zeszłym sezonie - B7HS
Jakie dysze proponujecie?
Jak mam sprawdzić ten pływak? W jakiej komorze? :)
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2154
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 21 maja 2012, 08:56
Dokładnie mocno przelany silnik bym na pych próbował zanim zaczniesz rozbiórkę. Jak ostatnio leżał mój PX na boku do wymiany koła tak się zalał że ni ch... z kopki - dopiero po czterech rundkach po hali garażowej piardnął i zaskoczył.

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3561
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 21 maja 2012, 10:28
Jimmy jest łatwiejszy sposób :):):) niż ganianie po hali szkoda zdrowia:):)
1. zakręcasz kran
2. wykręcasz świeczkę
3. odkręcasz manetkę gazu na maxa
4. kopiesz i kopiesz :):)
z reguły to pomaga aby wydmuchać zbyt dużą ilość paliwa w komorze korbowodowej

- musisz zdjąć pokrywę pływaka (2 śruby klucz nasadowy 8mm lub wkrętak płaski i pod spodem masz pływak jeśli źle założyłeś zaworek iglicowy przy pływaku będzie ci cały czas zalewać
pzdr!

Autor postu otrzymał pochwałę
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 11:31
Dalej nie kumam :) ten pływak jest w gaźniku tak? Zaworek iglicowy? Można poprosić o jakiś przykład ewentualnie foto? :)
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2301
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 21 maja 2012, 12:02
http://vespamaintenance.com/fuel/carbrebuild/index.html tu masz instrukcę jak rozebrać gaźnik:)

Autor postu otrzymał pochwałę
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 21 maja 2012, 12:07
ushi pisze:Dalej nie kumam :) ten pływak jest w gaźniku tak? Zaworek iglicowy? Można poprosić o jakiś przykład ewentualnie foto? :)

Po zdjęciu dekla osłaniającego gaźnik i odkręceniu filtra powietrza ujrzysz gaźnik. Z tyłu mniej więcej po lewej stronie zobaczysz kółko metalowe, pokrywkę o średnicy około 3 cm przykręconą do gaźnika śrubką po środku od góry. To jest dekiel który przykrywa komorę pływaka. Kiedy zdejmiesz ten dekiel zobaczysz siateczkowy filtr paliwa, a pod nim pływak i jego elementy. Po wymontowaniu pływaka znajdziesz mały metalowy "ołóweczek" długości ok. 2 cm zakończony gumką. To jest zaworek iglicowy. Kiedy poziom paliwa w komorze spada, pływak opada i otwiera na chwilę zawór iglicowy, który napełnia komorę i podnosi pływak, a tym samym zamyka dopływ paliwa.

Jeżeli ten zaworek jest nieszczelny, to komora pływaka ciągle jest przepełniona paliwem, które zalewa gaźnik.

Sprawdź, czy zaworek dobrze trzyma, dla pewności wymień na nowy. Zobacz, czy zawias na którym chodzi ramię pływaka nie przycina się nigdzie, czy nie haczy o jakieś elementy. Kiedy ramię się zablokuje, wtedy mówi się, że "pływak się zawiesił". Zaworek nie zamyka się i paliwo z baku ciągle wali do gaźnika i zalewa silnik. To może być przyczyna.

Jeżeli masz dobry zaworek iglicowy, to teoretycznie nie musisz zakręcać kranika w baku, bo on utrzyma paliwo i nie puści do środka.

http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productoverview.grid?category1=C%3AC_V%3AC_V_ZAPM09300%3ACAT_EXPLO_TAFEL-09-PX125-DISC&category2=CAT
Na rysunku nr 41 to zaworek iglicowy, 45 to pływak, a 22 to wspomniany dekiel.


pzdr.

Autor postu otrzymał pochwałę
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2301
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 21 maja 2012, 12:25
Konik pisze:Jeżeli masz dobry zaworek iglicowy, to teoretycznie nie musisz zakręcać kranika w baku, bo on utrzyma paliwo i nie puści do środka.

To prawda, u mnie przepuszcza kranik,a mimo to nigdy nie mam kłopotów z odpaleniem 8)
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3561
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 21 maja 2012, 12:40
Tak jak pisałem przekop silnik na sucho bez świecy z zakręconym kranem, jeśli jest zalany bo przepuszcza gaźnik/kran to powinno pomóc na odpalenie ale zaraz Ci ponownie zaleje.
Kolejny problem to może być taki, że świeca daje gównianą iskrę i na zew. gdy próbujesz jest iskra w środku cylindra już jej nie będzie taką jazdę miał Finoccio ze złomem którego kupił. I nie będzie palić a świeca będzie mokra
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 12:56
a jaka jest szansa że mi się te zaworki, pływaki i inne nie rozwaliły, jeżeli nie rozkręcałem gaźnika i jest on w miarę nowy?
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 21 maja 2012, 12:59
To nie da się powiedzieć. Wyjąć i obadać pływak można w 10 minut z montażem powrotnym. Jeżeli gaźnik jest bardzo stary, to zaworek może być już zużyty. Jeżeli gaźnik jest nowy... to zaworek może być po prostu gówniany.

:)

pzdr.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 13:11
Spoko, dzięki wszystkim za rady. Najpierw spróbuje poganiać ze skuterem lub kopać z zakręconym kranikiem, później ewentualnie będę rozbierał gaźnik. Dam znaka czy dałem radę.
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3561
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 21 maja 2012, 13:45
Pływak mógł się zawiesić podczas zakładania przechyliłeś gaźnik raz drugi i zaworek przyblokował pływak na prowadnicy...
Ale nie koniecznie musi być to problem gaźnika.
(świeca, kabel wysokiego nap, moduł itp)
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1526
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 21 maja 2012, 15:33
No i zagadała. Dostała parę kopniaków i jakoś udało się odpalić. Pierwszą przejażdżkę zaliczyłem, trochę muszę podciągnąć linki od biegów, ale wszystko jest na bardzo dobrej drodze :)))




Dzięki wszystkim za rady i pomoc, zaraz dostaniecie po pochwale! :)))
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1409
Rejestracja: 21 września 2007, 13:31
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4

[I]:
Post: 21 maja 2012, 15:58
Pięknie !!! :)

Obroty chyba trochę za wysokie, ale to już teraz drobnostka. Ważne, że gada.
pzdr.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand...
Następna

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron