Vespa VNB1 1959

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 20 listopada 2013, 23:01
Panowie, mam do kupienia coś takiego:

http://www.subito.it/moto-e-scooter/pia ... 652759.htm

co sądzicie? 2000 e ? 8)
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 224
Rejestracja: 27 lipca 2013, 15:46
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
[I]:
Acma 125N
[II]:
LX50 2T
Post: 21 listopada 2013, 07:57
Ładna, wygląda że nawet oryginalny lakier dali, tylko gdzie licznik.
Jak wszystko z nią ok to cena dobra.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2172
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 21 listopada 2013, 10:40
Piękny mebelek
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 116
Rejestracja: 25 sierpnia 2006, 09:42
Lokalizacja: WROCłAW
[I]:
Vespa 150GS 1958-61
[II]:
Acma 125N
[III]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 21 listopada 2013, 16:07
WITAM !
FAJNY SPRZĘT .DOSTĘPNE CZĘŚCI. TAK ŻE WSZYSTKO MOŻNA ZROBIĆ W UMIARKOWANYCH KOSZTACH.
Do jazdy na co dzień nie polecam . słabe hamulce ,małe kółka, słabe światło.Do kolekcji ,dla lansu, na spoty- jak najbardziej fajna sztuka .
pozdrawiam
Jendrus
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 22 listopada 2013, 16:08
Dzięki za opinie.

Sprzęt zakupiony, czekam na transport., jak dojedzie wrzucę fotki!

pozdro.
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3469
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 22 listopada 2013, 21:34
fajna nieruchomość :)
mam swoją gl-kę z 62 ale moja bryka na px 125 millenium i 10 calowych :)
ale wygląda fajnie
zapodaj foty
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 23 listopada 2013, 11:56
"nieruchomość" ? możesz rozwinąć tą kwestię ... :wink:
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 23 listopada 2013, 17:26
rimeone pisze:"nieruchomość" ? możesz rozwinąć tą kwestię ... :wink:


Chodzi mu pewnie o to, że pojazd raczej słabo się sprawdza w codziennym użytkowaniu przez co zapewne więcej będzie stał i cieszył oko niż jeździł , tak jak pisał Jędruś:

Jendrus pisze:Do jazdy na co dzień nie polecam . słabe hamulce ,małe kółka, słabe światło.Do kolekcji ,dla lansu, na spoty- jak najbardziej fajna sztuka .
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 548
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 19:47
Lokalizacja: Ruda Śląska
[I]:
Wiatka WP 150
[II]:
Vespa 50 Special 1972-75
[III]:
Vespa 200 Rally 1972-79
[IV]:
PK50S AUTOMATICA 1984
Post: 23 listopada 2013, 20:02
50 lat temu dawali radę na codzień smigać, to teraz wsadzi kolega zapłon bezstykowy 12v i też da rade, kwestia chęci :D :D :D :D :D :D
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3469
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 24 listopada 2013, 09:28
spokojnie daj Babci szansę na oryginale
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 24 listopada 2013, 10:05
wiadomo że nie będę na niej jeździł do pracy..... :D
to raczej kwestia spełnienia marzeń, niż zapewnienia kolejnego środku transportu :)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 24 listopada 2013, 10:13
Ja bym czasem jeździł :)
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 01 grudnia 2013, 10:50
IMAG0413.jpg

IMAG0414.jpg


Vespa dotarła do nowego domu - jest piękna, pali od kopa, tutto orginale :D :D

kilka pytań:
- czy może być "grubszy" powód dlaczego poprzedni właściciel odnawiając cały skuter nie włożył prędkościomierza? znalazłem na ebay-u oryginał za 40e , dam radę z montażem?
- czy w tylnej lampie jest stop? czy powinien działać po naciśnięciu tylnego hamulca? są dwie żarówki, jedna świeci wraz z przednim światłem, czy druga to stop?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 01 grudnia 2013, 13:12
ale ślicznota :) nie wiem jak w tym modelu ze światłem stopu ale jeśli miałoby być to musisz dołożyć włącznik stopu pod pedał nożnego hamulca. Montowany na tunelu pod dźwignią hamulca. Coś takiego:
Obrazek
Czy światło stopu było oryginalnie nie wiem. Jest malowana więc ewentualne dziury po włączniku o ile ich nie ma to mogły zostać zaszpachlowane albo zginęły pod warstwą podkładu. Mam zwłoki podobnej vnb tylko ciut młodszej bo z jednoczęściową kierownicą :) W mojej nie ma włącznika ani śladu po nim więc chyba nie było.


pzdr!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 224
Rejestracja: 27 lipca 2013, 15:46
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
[I]:
Acma 125N
[II]:
LX50 2T
Post: 01 grudnia 2013, 14:12
Ładna
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 01 grudnia 2013, 17:21
Elegancja-Francja! Jeśli naprawdę dałeś za nią 2000EUR to naprawdę świetny zakup. Błyszczy się jak psu jajca, aż żal na drogę wyjechać w obawie przed porysowaniem. Dobrze, że masz jeszcze PK (jak wnioskuję z podpisu) do codziennego użytku.

Prędkościomierzy czasem nie montowano. Jeśli chcesz go założyć musisz sprawdzić czy masz w piaście zębatkę i ślimak, ewentualnie miejsce na ich montaż, oraz dokupić linkę napędową.

Nie wiem jak z lampą, ale na chłopski rozum jeśli są dwie żarówki to druga powinna być właśnie do stopu.

Mam nadzieję, że spotkamy się na jakimś lokalnym zlocie/rajdzie i będę miał okazję zobaczyć twoją ślicznotkę z bliska.

Pozdro!
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Posty: 15
Rejestracja: 29 kwietnia 2012, 12:12
Lokalizacja: Katowice
[I]:
PK50S 1982-84
[II]:
Vespa 125 1958-59
Post: 01 grudnia 2013, 22:12
IMAG0412.jpg

z transportem z Kalabrii, dokładnie 2300e :D na południu mają lepszy stosunek ceny do jakości :)
będę chciał pośmigać trochę na "babci" 8) ale ostrożnie...

planuje teraz rejestrację na "żółte blachy" , czy do przeglądu technicznego nie jest potrzebny tylny stop oraz kierunkowskazy ?

możecie potwierdzić że w tym modelu nie było fabrycznie stopu ?

@b00lwa
jasne, "babcia" stoi w Kato, zapraszam do odwiedzin :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 01 grudnia 2013, 23:30
Wszystko zależy od sprawdzającego. U mnie potrzebna była tylko tabliczka znamionowa której nie miałem :/ Z tego co kojarzę, kierunki nie są potrzebne jeśli ich fabrycznie nie było. Światło stop chyba też, patrz np. taki Komarek. Ale nie wiem czy to się nie tyczy tylko motorowerów. Najlepiej podejśc na stację diagnostyczną i zapytać :)
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 313
Rejestracja: 04 września 2013, 07:20
Lokalizacja: Dublin / Szczecin
[I]:
PX125EFL 1983-97
[II]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 02 grudnia 2013, 00:45
wreszcze ją masz .Bellisima:)
VESPA SCN
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1188
Rejestracja: 23 sierpnia 2006, 16:24
Lokalizacja: Wrocław
[I]:
Vespa 160GS 1962
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
[III]:
PK50XL 1987-93
[IV]:
PX80 1983-93
Post: 02 grudnia 2013, 10:41
z szybkich poszukiwań internetowych wydaje mi się, że powinno być światło stopu. W LF chyba zawsze był montowany prędkościomierz. Zaślepki itp. to chyba tylko w SF 50cc. Kierunkowskazów na pewno nie musisz mieć.

pzdr!
https://youtu.be/I-_PwuR50Eg
GS1960 62', VNB 63', V50N 69', PK50S 83', PX80 Lusso 91', PK50XL2 95' + kolejka oczekujących złomów
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 02 grudnia 2013, 12:08
SF 50 wloskie czesto nie mialy, bo nie bylo wymagane.
Licznik oryginalny do VNB to wydatek >100 euro.
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 116
Rejestracja: 25 sierpnia 2006, 09:42
Lokalizacja: WROCłAW
[I]:
Vespa 150GS 1958-61
[II]:
Acma 125N
[III]:
GTS300 ie Super Sport 2010
Post: 02 grudnia 2013, 14:44
Witam !
Pięknie wygląda ,gratulacje .Jeżeli chodzi o światu stop to w mojej ACMA 125N-1959 (odpowiednik VNA) fabrycznie tez go no było . Założyłem wyłącznik pociągany prze linkę hamulca pod silnikiem ( można takie dostać w SIP-IE ) Do wyłącznika, który proponuje AMEBA musi być odpowiednia dostosowana dźwignia pedału i dziury w tunelu.

Pozdrawiam
jendrus

Posty: 21
Rejestracja: 01 listopada 2013, 01:09
Lokalizacja: kraków
[I]:
Vespa 125 Primavera 1967-76
Post: 02 grudnia 2013, 16:15
Laleczka, gratuluje.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 54
Rejestracja: 30 grudnia 2008, 21:27
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 02 grudnia 2013, 23:12
"Kopara mi opadła" :shock: :D ,super sprzęt.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 67
Rejestracja: 17 listopada 2011, 01:29
Lokalizacja: North
[I]:
ET2 50
[II]:
Primavera 50 4T 2014-
Post: 29 grudnia 2013, 00:34
Jednym slowem - PIEKNA! Gratulacje
Następna

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika