drugie życie vespy...

Nasze Vespy - opisy techniczne pojazdów, opisy tras, przygody na dwóch kółkach

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 14 marca 2020, 08:16
zanim zacznę cokolwiek robić chciałbym abyście drodzy koledzy, koleżanki pomogli mi ustalić dokładny model i przybliżony rok produkcji też o to tej układanki...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 21 marca 2020, 16:03 przez robson, łącznie zmieniany 1 raz

Reklama

Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2302
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 14 marca 2020, 18:44
Biorąc pod uwagę ilość widocznych szczegółów można jedynie w dużym przybliżeniu powiedzieć, że to prawdopodobnie skuter :)
Nieznośna lekkość butów

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 14 marca 2020, 19:50
prawdopodobnie tak :D
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 347
Rejestracja: 11 stycznia 2010, 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-76
[III]:
Vespa 125 1963-64
Post: 16 marca 2020, 10:27
Hej
Podaj numer z silnika i z ramy (obstawiam że masz polewej stronie pod boczkiem)
Pzdr
Sz
Obrazek

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 16 marca 2020, 15:06
bardzo dobrze obstawiasz dokładnie jest w miejscu w którym piszesz. Wypróbowywałem kilka przeglądarek i strzałem w dziesiątkę była ta która GregoryVespa poleca, http://www.vespa.name/vin-number
z jakiej racji na cylindrze jest napisane 125 skoro jest to vespa150 ?

Nr Ramy. VBA1T
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 20 marca 2020, 17:26
dokańczając temat nr silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 347
Rejestracja: 11 stycznia 2010, 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3

[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
[II]:
Vespa 125 Primavera 1967-76
[III]:
Vespa 125 1963-64
Post: 20 marca 2020, 22:46
Po pełnym numerze silnika szukaj nie tylko prefixie, może ci gdzieś pokazać do czego był wsadzony... ale wygląda że masz VBA1T z silnikiem VNB4T może tak robili seryjnie, ale chyba ktoś po prostu przełożył...

Pzdr
Sz
Obrazek

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 21 marca 2020, 16:02
teraz już rozwiało mi wszelkie wątpliwości co do samej pojemności silnika,tak jak piszesz został po prostu przełożony..

najprościej bym przełożył z px-a sprawny motor i gotowe.
zwłaszcza ze ten jest do remontu a wiadomo jak to z mistrzami..ze świeca szukać ?!...

myśle ze to będzie dość czasochłonna przyjemność, ale ktoś musi w końcu dokończyć temat :)
Ostatnio zmieniony 23 marca 2020, 21:08 przez robson, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2160
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 22 marca 2020, 19:39
Siema, silnik z PXa najłatwiej ogarnąć ale raz że one nie wiszą na drzewach bo ich coraz mniej dwa silniki z pxow najnowszego sortu są skastrowane pod ograniczenia emisji plus mają schujałą chińską elektrownię i cewkę. Jak masz na oku zdrowy silnik do PXa jeszcze starego sortu to na pewno.

Ale zachęcam do odbudowy oryginalnego motoru, to nie jest rocket science, łożyska, simmeringi i inne duperele są dostępne więc rozważ to o ile karter jest zdrowy oraz skrzynia i korba nie skatowane. Do tych silników można też dokupić górę, np Pinasco robi takie zestawy.

Tak więc na Twoim miejscu najpierw bym rozpołowił ten silnik i zobaczył co jest wart a potem podjął decyzję, chyba że masz dostępny silnik do podmiany to przełóż i do przodu.
Vespa - in tutto il mondo!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 23 marca 2020, 21:03
Siema, Jimmy generalnie była to jedna z pierwszych myśli które przyszły mi do głowy oglądaj 150-stkę przed zakupem ostateczności przełożyć silnik i gotowe. Chociaż też z kolei po co ma sie kurzyć ten do remontu skoro można go wyremontować jak cała vespe...
na chwile obecna wiem tyle że wariator stoi jak wryty nie idzie nim w ogóle poruszyć...

dzięki za dobrą myśl na pewno biorę to pod uwage, części jak i inne braki takie jak elektryka nie jest kompletna..na chwile nie wiem w co mam ręce włożyć. Inaczej wymienia się coś co jest niż coś czego nie ma..chodzi o elektrykę z kolei jest mam tylko przednie i tylne światło więc nie powinno być to skomplikowane

na chwilę obecna nie wiem za co się mam zabrać tyle tego jest, zacznę od silnika wymyję rozpołowię i zobaczę co jest grane, w drodze wyjątku pozwolę zaczerpnąć Twojej wiedzy co do samej reanimacji serducha vespy.
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2160
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 23 marca 2020, 21:53
Powodzenia!

Tutaj masz wszystko co powinieneś wiedzieć: http://www.vespaclub.org.pl/images/manu ... espa(59-78).zip Przeklej link razem z .zip

a jakby co pytaj.

Pozdro,
JIM
Vespa - in tutto il mondo!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 24 marca 2020, 17:03
Dzięki JIM, na pewno się przyda. Jakby co będę pytać.

Pozdro
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1311
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 26 marca 2020, 16:48
robson pisze:na chwile obecna wiem tyle że wariator stoi jak wryty nie idzie nim w ogóle poruszyć...


???
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 26 marca 2020, 19:13
ocb ??
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1311
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 28 marca 2020, 09:02
Gdzie tam jest wariator?
FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!

Niemowlak
Niemowlak
Posty: 97
Rejestracja: 01 listopada 2016, 19:41
Lokalizacja: Bydgoszcz
[I]:
PX125E 1981-84
[II]:
Vespa 150 1958-60
Post: 28 marca 2020, 12:47
to co jest zaznaczone na zielono
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Nasze Vespy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika