serwis po kupnie

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 27 września 2015, 16:11
Witam, pewnie temat stary jak i "Vespa" ale szukam, czytam drukuję i pytam i nic z tego nie wiem. Gdyż zakupiłem Vespe z 2002r 50cc 4t, choć w papierach jest 50cc 2t, po nr. wychodzi też różnie już jestem zamotany i sam nie wiem co mam???, Choć na skuterze pisze 4ET. Ale powoli, chciałem zmienić olej silnikowy, oraz przekładniowy i tu się zaczęły schody. Po opisach w necie to moja jest chyba składak:( Nie mam żadnego małego bagnetu do sprawdzania poziomu oleju tylko koło plastikowego korka jakaś szybka z napisem min. i max brak miejsca na filtr oleju chyba że jest montowany w środku za śrubą spustową która jedna jest po prawej stronie zaraz pod szybką a druga jest po przeciwnej, obstawiam że ta po przeciwnej to do przekładni choć niby gdzie się nalewa do przekładni jak nią się tylko zlewa. Wiem pewnie teraz myślicie następny który zamiast szukać to idzie na łatwiznę, ale od ponad tygodnia szukam i nic, więc jak można pomocy będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Piotr
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 27 września 2015, 21:22
Jesteś pewny że masz 4t? Nie masz przypadkiem pod kanapą obok wlewu paliwa korka od zbiornika oleju?
Wiem, może i głupie pytanie. Śrubę spustową i filtr oleju powinieneś mieć obok siebie po stronie koła blisko mocowania silnika do budy.
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 27 września 2015, 21:53
Nie mam nic takiego, jest tylko wlew paliwa i obok akumulator.

2016
2016
Posty: 329
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 28 września 2015, 13:07
Foto zapodaj. Bedzie bardziej obrazowo.

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 28 września 2015, 17:22
Ok, Fotki już wstawione.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 28 września 2015, 20:33
Jakbyś jeszcze tak wrzucił foto z dalszej perspektywy od strony koła, byłoby fajnie.
Generalnie nie wiem jak wygląda silnik 50cm 4t ale w 125 filtr oleju jest za kolektorem wydechowym schowany w bliskim sąsiedztwie korka spustowego.
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 29 września 2015, 06:13
A i jeszcze zapomniał bym ile oleju silnikowego potrzeba bo czytałem i raz pisze ze nie cały litr ok 800ml, a znowu gdzie indziej jest napisane ze ponad litr. Dzieki wszystkim za wsparcie. I moze jest jakiś klubowicz który tak jak ja jeździ po ulucach Londynu i mógłby czasami wesprzeć na miejscu dobra rada. Pozdrawiam.

2016
2016
Posty: 329
Rejestracja: 15 sierpnia 2013, 21:10
Lokalizacja: Warszawa Bródno
[I]:
Granturismo 125L (GT)
Post: 29 września 2015, 09:52
w ET4 występowały dwa rodzaje silników, leader i not leader. Ktoś na forum na pewno rozpozna.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 29 września 2015, 21:34
Ten wygląda na nie leader.
Natomiast różnica w ilości może wynikać z tego że podana jest z "zalanym" filtrem olej i nie. Do filtra oleju też trochę wchodzi a często o tym nie piszą i okazuje się że oleju brakuje.
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 1224
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:00
Lokalizacja: Warszawa
[I]:
PX150E 78-83
[II]:
PK50XL2 1990-
Post: 02 października 2015, 13:02
To jest silnik 4t 50ccm, nie posiada filtra oleju jako takiego, jedynie filtr siatkowy.

Silniki o oznaczeniach Leader i Pre-Leader dotyczą jedynie pojemności 125+

W 50tce rozróżniamy jedynie 2V (ET4 Cinquanta) i 4V(późniejszy LX i Primavera)


co do Twoich pytań- mówisz, że nie masz bagnetu- ten grzybek obok okienka to właśnie bagnet poziomu oleju w silniku. Wchodzi około litra (najlepiej 20w30)- masz oczko, masz bagnet, musisz patrzeć.

Co do leju przekładniowego, 80w90 120-150ml
Kiss french, ride italian

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 02 października 2015, 15:47
Witam ponownie dzieki serdeczne za wszystkie wskazówki i porady juz wszystko ogarnięte. Jedynie to olej wlałem 10w30 castrol. Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 02 października 2015, 22:01
A to ci psikus, a ten siatkowy się jakoś wymienia czy cuś, warto wiedzieć, zawsze to jakaś nowa wiedza ;)
☆ ★ CHULIGAN PX 177 CORSA ★ ☆

Posty: 14
Rejestracja: 19 września 2015, 21:12
Lokalizacja: Londyn
[I]:
ET4 50 4T
Post: 02 października 2015, 22:07
Hej, siatkowy filtr przedmuchac sprężonym powietrzem i bedzie git.
Awatar użytkownika
Posty: 2
Rejestracja: 13 września 2024, 19:44
Post: 13 września 2024, 20:01
dużo się dowiedziałem dzięki Waszej dyskusji, bo mam ten sam model i pewien kłopot z tym filtrem siatkowym... okazuje się, że go w ogóle nie mam!
Rozumiem, że powinien wchodzić tam gdzie się wlewa olej, czy tak?
A jakie są jego rozmiary? To bym sobie dokupił... Pozdro

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron