Wymiana silnika z automatic na manual? czy warto?

Dział poświęcony drobnym ogłoszeniom klubowym co kto ma na zbyciu. (wszystko co związane jest z silnikiem)
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 27 lipca 2010, 22:48
Witam, w serwisie otrzymałem propozycję wymiany silnika z automatu na manuala. Proszę o rady czy warto? :?

Dlaczego nie wole kupic czegoś innego? BO już własnie w wyglad tego automata troche kasy wsadzilem.... :twisted:
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 27 lipca 2010, 22:53
A buda pod automata nie jest inna? Silnik pasuje? Generalnie jeśli da sie to zrobić w taki sposób,żeby wszystko było i działało jak w serjnym manualu,to pewnie,że wymieniać.Ale jak to ma być patent na patencie,to szukać fabrycznego manuala.
Wydaje mi się,że Kunta kiedyś pisał o jakiś problemach z przekładką.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 27 lipca 2010, 22:55
Jak mowią że dadza rade, to chyba dadza.
Nie bylo mowy o cieciu blachy O.o czy jakis specjalnych eksperymentach.
Awatar użytkownika
Post: 27 lipca 2010, 23:28
Mówisz o serwisie Vespio?... no comments... ;)
wisi u mnie rama do automatica i obok stoją dwie manuale (PK) jeśli chcesz zobaczyć czym się różnią to wpadnij. Już po wstępnych oględzinach odpuściłem pomysł zamiany silników w tych ramach.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 27 lipca 2010, 23:32
nie Vespio sie na mnie obrazilo.
Kontaktowalem sie z odyssejem
Post: 28 lipca 2010, 10:02
jest inna buda zajrzyj na scooterhelp.com tam kolo próbował robić podobne przekładki tylko nie pamiętam w którą stronę :)
pzdr!
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 28 lipca 2010, 10:32
na scooterhelp.com jest przeszczep silnika automatica do ciętej budy manuala
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 28 lipca 2010, 10:36
Najbardziej bym sie chylil ku kupnie PX starszego czy nowego.
Ale to znowu duzo $$$
A żal mi pracy ktorej wsadzilem w tąąą.
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 12:03
Totalny bezsens ze zmianą silnika.
Komora od silnika w budzie z automatiki jest większa, ale nie zmieścisz gaźnika z manuala. Zresztą to nie jedyna przeszkoda: silnik w automatice jest INACZEJ mocowany do kadłuba. Hamulec nożny jak chcesz zrobić ?
No i przerabiać lewą manetkę, żeby dało się biegi zmieniać.
Musisz też mieć dobry pomysł, jak linkę hamulca przerobić na linkę sprzęgła...
Może wystarczy zadbać o silnik który już masz i cieszyć się jazdą ?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 02 kwietnia 2011, 12:07
To nie był mój pomysł tylko Pana z odyseyya.

Aktualnie skuter od grudnia w MOPEDZIE na ks. janusza.

Podobno maja problem ze zlozeniem sprzegla - zaden mechanik nie chce sie tego podjac. Zobaczymy czy bedzie jezdzic ;)

mam nadzieje ze wrescie w tym sezonie przejade wiecej niz 15km ;)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 12:12
Więc radziłbym trzymać Vespę z daleko od tego Pana ;p

nie mam pojęcia gdzie jest ks. Janusza, bo jakby Ci to powiedzieć... nie ta część PL.
Zastanawiam się tylko, jak można mieć problem ze złożeniem sprzęgła w automatice ? I po co je w ogóle ruszać ? Przypuszczam, że jakbyś usiadł i pomyślał, sam byś był w stanie to zrobić.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 02 kwietnia 2011, 12:18
Raz tak usiadłem do jej rozkladania przed malowaniem - wszystko fotografowalem, wszystko mialo swoja kupke z czesciami, mimo to pod koniec i tak vespa zlozona a zostalo mi jeszcze 31 srubek ;)

Ja osobiscie kompletnie nie znam sie na mechanice zadnego pojazdu, wiec lepiej zeby zajal sie tym serwis. Jak pamietam - chodzi o przykeljenie jakis paskow do tego sprzegla... nie mam pojecia.

Obrazek
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 12:25
Trochę mnie zatkało.
Jakby Ci to napisać...
W automatice jest CAŁKOWICIE INNE sprzęgło niż w manualnym silniku, z którego są te tarcze.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 02 kwietnia 2011, 12:27
No wiec udowodnilem przynajmniej ze moj zasob informacji nie jest na wysokim poziomie.
Takie lub podobne tarcze pokazano mi w serwisie i powiedziano ze musza wlasnie przykeleic do nich te jasnobrazowe pasy.

O.o
ja o mam zawsze szczescie do serwisow...
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 12:35
To im pogratuluj ;p
Tarcze takie jak na zdjęciu, są przystosowane do pracy w oleju.
W automatice jest SUCHE SPRZĘGŁO, nie pływa w oleju.
A dodatkowo nie ma szans żeby zmieścić tam coś takiego- sprzęgło odśrodkowe działa całkowicie inaczej !
Fascynuje mnie fakt, że mechanik widząc odśrodkowe sprzęgło, kombinuje z tarczami sprzęgła, które działa na całkowicie innej zasadzie.
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 13:02
A jaki przebieg ma Twój silnik ?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 02 kwietnia 2011, 13:05
nie cale 20.000tys z tego co pamietam
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 kwietnia 2011, 13:07
Przy 22.000 km sprzęgło nadal działa sprawnie :) Drugi silnik ma 18.000 i też sprzęgło płynnie łapie. Nie wiem czy były wymieniane, ale nie sądzę.
Więc może poskładaj sprzęgło jak było i powinno działać.
Awatar użytkownika
Posty: 10
Rejestracja: 08 października 2010, 02:21
Lokalizacja: Nowy Sącz
Post: 09 maja 2011, 09:44
ja mam pytanie odnośnie sprzęgła. mam vespe 50 hp z 91r. i ostatnio nie łapie mi biegów tak jak powinna(po wrzuceniu 3 jedzie tak jakby dalej na 2 i dopiero po zwolnieniu łapie 3) i planuje wymianę sprzęgła bo jak raczej trafnie przypuszczam. moje pytanie brzmi czy to sprzęgło które znalazłem tutaj: http://www.sklep.motor-land.com.pl/p-5483-sprzeglo-vespa-pk-50-125/ będzie pasować do mojej vespy? przepraszam za wbicie się w temat ale nie widzę sensu żebym zakładał nowy temat jak już zaczęliście dyskusje na temat sprzęgła. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 29 maja 2011, 10:03
To tarcze do silnika z manualną skrzynią, natomiast polecam sprawdzić ile ich potrzebujesz, bo są kosze na 3 i kosze na 4 tarcze.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 13 lipca 2011, 22:35
Co prawda do 125, mam nadzieję że się przyda :)

http://www.pk-automatik.de/ersatzteilel ... eliste.htm

Wróć do Manuale - silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron