"klikanie" pod kołem zamachowym i wymiana tulei gumowej

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 02 listopada 2012, 15:18
Wyciągnąłem silnik na zimę jak pewnie wielu z Was, żeby kilka rzeczy poprawić.

1.W czasie obracania koła zamachowego, słychać pod nim metaliczne klikanie (jak bym słyszał przekaźnik). Jak zdejmę koło magnesowe* i obracam wałem, klikania już nie ma. Na jeden obrotów jest około6-8 dźwięków. Czy to normalny dźwięk? nigdy w żadnym silniku się z czymś takim nie spotkałem.

2. Druga sprawa: jak wymienić tuleję gumową, na której zawieszony jest silnik w ramie? chodzi o tą przednią.


*(w poznaniu ściągacz jest do dostania w sklepie "motus" na ul. górna wilda.)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 20 listopada 2012, 09:42 przez Boleslaw, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 20 listopada 2012, 09:41
naprawdę nikt nie wie jak to zrobić???
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 20 listopada 2012, 10:22
Co do pierwszego pytanie to nie mam pojęcia.
W przypadku drugiego - oglądałem ostatnio Wheeler Dealers i tam w Triumphie Spitfire wymieniali podobne gumy w dyferencjale wyciskając je przy pomocy długiego gwintowanego pręta i podkładek odpowiedniej średnicy , z tym że gumy były dużo krótsze. Załączam filmik, może się przyda - od 6:19.

http://youtu.be/avvcdS7qhQw?t=6m19s


FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 20 listopada 2012, 11:51
1. zobacz czy na masz luzne magnesy w kole magnesowym.


2. [youtube=]http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM[/youtube]


Nie wiem dlaczego nie wkleja filmiku youtube. Masz nizej jeszcze link
http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 1342
Rejestracja: 31 sierpnia 2012, 14:21
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
[I]:
PK50XL 1987-93
[II]:
PX80 1983-93
[III]:
Vespa 50 Special 1975-83
[IV]:
PX125 T5 Square Headlamp 1985-93
Post: 20 listopada 2012, 12:11
kuntakinte pisze:Nie wiem dlaczego nie wkleja filmiku youtube.


Trzeba link wkleić po = a przed ].

[ youtube=http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM] [ /youtube]


FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 22 listopada 2012, 03:37
łoooo! dzięki wielkie! myślicie, że u mielocha dostane te gumy? gdzie najlepiej kupić?

Magnesy sprawdzałem, siedzą jak należy. nadal nie wiem o co cho.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 26 listopada 2012, 14:30
OK, tuleje wymienione. Patent z płynem do mycia naczyń bardzo mi się podoba :)

Nadal jednak nie mam pojęcia co z tym klikaniem pod kołem zamachowym :( i mimo, że wszystko działa jak należy, głupio mi to tak po prostu zostawić.
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 20 stycznia 2013, 18:03
Proponuję sprawdzić przysuwając magnes do czujnika halla- czarna kostka obok cewek generujących prąc.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 22 stycznia 2013, 14:27
no tak, ale co mam zrobić z wynikiem badania? Jak czujnik (to od zapłonu ten hall, tak?) będzie klikał to co? a jak nie, to co?
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 22 stycznia 2013, 23:49
wez telefon/aparat i nagraj filmik.
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 27 stycznia 2013, 07:45
W sumie racja. Jak złożę i odpalę. Tylko, że wolę grzebać zanim włożę silnik. To pkawka - jak wiadomo, żeby cokolwiek naprawić trzeba wyciągnąć silnik :)

ale faktycznie trudno się domyśleć co to, jak się tego nie słyszało. Podpowiem tylko, że klikanie nasila się w momencie włączenia świateł.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 27 stycznia 2013, 07:47
Boże, ale głupi jestem, przecież mogę nakręcić filmik jak kręcę ręką...
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 28 stycznia 2013, 22:00
Generalnie wynik badania podpowie Ci, co klika. Jeśli w czujniku będzie coś luźne (klika), to będziesz wiedział, że jest coś nie tak, bo w nim nie ma niczego ruchomego (uzwojenie zatopione w plastiku). A może ten dźwięk wydaje wał podczas obracania ?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 29 stycznia 2013, 16:21
Jak się zdejmie koło zamachowe i pokręci wałem, to nic nie klika, więc to sprawka magneta.
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 29 stycznia 2013, 17:09
oto dźwięki i moja ręka.

http://www.youtube.com/watch?v=OYyx06N5 ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Tuner
Tuner
Posty: 1812
Rejestracja: 06 kwietnia 2007, 22:13
Lokalizacja: najchetniej Tychy
Pochwały: 4
Post: 29 stycznia 2013, 21:24
bez kola magnesowego tego dzwieku nie ma?
Jest manual, jest automatyczny usmiech
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 30 stycznia 2013, 05:09
dokładnie tak.
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 275
Rejestracja: 03 sierpnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Bytom
[I]:
PK50N PLURIMATIC 1989-90
[II]:
PK80S AUTOMATICA 1982-86
Post: 02 lutego 2013, 11:34
A czy nie jest to przypadkiem dźwięk ocierania wiatraka o metalową osłonę ?
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 70
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 15:59
Lokalizacja: Poznań
[I]:
PK50XL 1987-93
Post: 02 lutego 2013, 12:37
nie. Jak się zdejmie osłonkę, nic to nie zmienia

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron