Wyciągnąłem silnik na zimę jak pewnie wielu z Was, żeby kilka rzeczy poprawić.
1.W czasie obracania koła zamachowego, słychać pod nim metaliczne klikanie (jak bym słyszał przekaźnik). Jak zdejmę koło magnesowe* i obracam wałem, klikania już nie ma. Na jeden obrotów jest około6-8 dźwięków. Czy to normalny dźwięk? nigdy w żadnym silniku się z czymś takim nie spotkałem.
2. Druga sprawa: jak wymienić tuleję gumową, na której zawieszony jest silnik w ramie? chodzi o tą przednią.
*(w poznaniu ściągacz jest do dostania w sklepie "motus" na ul. górna wilda.)
"klikanie" pod kołem zamachowym i wymiana tulei gumowej
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 20 listopada 2012, 09:42 przez Boleslaw, łącznie zmieniany 1 raz
|
|
naprawdę nikt nie wie jak to zrobić???
|
|
Co do pierwszego pytanie to nie mam pojęcia.
W przypadku drugiego - oglądałem ostatnio Wheeler Dealers i tam w Triumphie Spitfire wymieniali podobne gumy w dyferencjale wyciskając je przy pomocy długiego gwintowanego pręta i podkładek odpowiedniej średnicy , z tym że gumy były dużo krótsze. Załączam filmik, może się przyda - od 6:19. http://youtu.be/avvcdS7qhQw?t=6m19s FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
1. zobacz czy na masz luzne magnesy w kole magnesowym.
2. [youtube=]http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM[/youtube] Nie wiem dlaczego nie wkleja filmiku youtube. Masz nizej jeszcze link http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM Jest manual, jest automatyczny usmiech
|
|
Trzeba link wkleić po = a przed ]. [ youtube=http://www.youtube.com/watch?v=y5H0dJW6DrM] [ /youtube] FULL MANETAS - INO ŁOGIYŃ!
|
|
łoooo! dzięki wielkie! myślicie, że u mielocha dostane te gumy? gdzie najlepiej kupić?
Magnesy sprawdzałem, siedzą jak należy. nadal nie wiem o co cho. |
|
OK, tuleje wymienione. Patent z płynem do mycia naczyń bardzo mi się podoba
Nadal jednak nie mam pojęcia co z tym klikaniem pod kołem zamachowym i mimo, że wszystko działa jak należy, głupio mi to tak po prostu zostawić. |
|
Proponuję sprawdzić przysuwając magnes do czujnika halla- czarna kostka obok cewek generujących prąc.
|
|
no tak, ale co mam zrobić z wynikiem badania? Jak czujnik (to od zapłonu ten hall, tak?) będzie klikał to co? a jak nie, to co?
|
|
W sumie racja. Jak złożę i odpalę. Tylko, że wolę grzebać zanim włożę silnik. To pkawka - jak wiadomo, żeby cokolwiek naprawić trzeba wyciągnąć silnik
ale faktycznie trudno się domyśleć co to, jak się tego nie słyszało. Podpowiem tylko, że klikanie nasila się w momencie włączenia świateł. |
|
Boże, ale głupi jestem, przecież mogę nakręcić filmik jak kręcę ręką...
|
|
Generalnie wynik badania podpowie Ci, co klika. Jeśli w czujniku będzie coś luźne (klika), to będziesz wiedział, że jest coś nie tak, bo w nim nie ma niczego ruchomego (uzwojenie zatopione w plastiku). A może ten dźwięk wydaje wał podczas obracania ?
|
|
Jak się zdejmie koło zamachowe i pokręci wałem, to nic nie klika, więc to sprawka magneta.
|
|
dokładnie tak.
|
|
A czy nie jest to przypadkiem dźwięk ocierania wiatraka o metalową osłonę ?
|
|
nie. Jak się zdejmie osłonkę, nic to nie zmienia
|
|
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Wróć do Baza wiedzy technicznej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika