Cześć!
Mam mały problem który wcześniej nie wystąpił. Vespa już praktycznie gotowa. Po raz drugi miała problemy z odpalaniem - trochę się nakopałem - ale udało się.
Niestety gdy troche sobie pochodziła nagle zauważyłem kałużę paliwa.
Zlokalizowałem miejsce z którego się wydobywa:
Miejsce blisko gaźnika, taki "dzyndzel na 14tkę.
Przy dodaniu gazu efekt jest podobny do odkręcania zbuzowanej butelki Coli.
Kochani, co zrobić? Bardzo proszę o porady
Cieknie paliwo "z bloku"
Posty: 8
• Strona 1 z 1
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: |
To odpowietrzenie skrzyni biegów. Tam nie ma prawa być paliwa ani ciśnienia . Jeśli jest to czeka Cię rozbiórka silnika.
Nieznośna lekkość butów
|
W takim razie jakim cudem mogło to się stać? Silnik złożony niedawno, praktycznie 0 przebiegu, tylko kilka razy odpalony...
|
|
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: |
Tego to już nie wiem.
Ale pomiędzy komorą korbową, gdzie jest kompresja,a skrzynią biegów, gdzie nie ma praktycznie żadnego ciśnienia, nie ma połączenia. Jeśli przez odpowietrzenie skrzyni biegów wylewa się olej, czy też paliwo, oznacza to,że gdzieś wewnątrz powstała nieszczelność. Problem z odpaleniem, chociaż sam w sobie niewiele znaczy, w tym wypadku pasuje do reszty objawów. Albo puścił simmering od sprzęgła,albo możesz mieć nieszczelność na łączeniu karterów. Silnik prawie bez przebiegu może oznaczać,że coś się źle ułożyło przy składaniu. Tak czy inaczej raczej nie widzę innego wyjaśnienia niż takie, które wymaga rozbiórki silnika.... Zacząłbym od spuszczenia oleju,żeby sprawdzić czy śmierdzi benzyną. Nieznośna lekkość butów
|
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13 Lokalizacja: Warszawa-Bielany [I]: Vespa 150 1960-62 [II]: Vespa 150GL 1962-65 [III]: P80X 1981-83 |
1. spuść olej ze skrzyni i obwąchaj
2. nie koniecznie musi lecieć tamtędy paliwo jeśli się sporo nakopałeś i cały czas zalany jest silnik nadmiar paliwa wypływa przez otwór przy śrubie regulacyjnej z tyłu komory gaźnika (pozioma śruba) 3. powód konkretnego zalania silnika może być nietrzymający kranik (miałem to w Gośki Vespie ostatnio) po całej nocy do podłączonej butelki 0,33l do przewodu paliwowego przy zakręconym kranie spłynęło ok połowy butelki. 4. zacznij od najprostszych prac przed próbą odpalenia silnika wykręć świeczkę przy zakręconym kranie zobacz czy z cylindra wali Ci kroplami benzyny oraz sprawdź olej ze skrzyni pzdr! "... - .... - .... - .... . ....!!!"
|
Dziękuje Panowie za podpowiedzi - o 6 pobudka i lecę sprawdzać zgodnie z sugestiami.
|
|
Niestety czarny scenariusz się zrealizował - litr mieszanki paliwowo - olejowej spuściłem z skrzyni Fuuuuck.
|
|
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12 Lokalizacja: Warszawa [I]: P200E 1977-82 [II]: [III]: |
Przykra sprawa Pewnie simmering poleciał. Moze nie był dobity do końca? Rozbierzesz silnik to moze coś będzie widać . Powodzenia Nieznośna lekkość butów
|
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika