cewka px_ma ktoś w gratach na odsprzedanie?

Dział poświęcony drobnym ogłoszeniom klubowym co kto ma na zbyciu. (wszystko co związane jest z silnikiem)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 322
Rejestracja: 07 września 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa-Marki
[I]:
LML STAR 150 2T
[II]:
ET4 50 4T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
[IV]:
P80X 1981-83
Post: 26 maja 2012, 09:16
Panowie. Ma ktoś zbędną i sprawną na zbyciu? Bo mnie zaraz coś trafi.. podjadę jakby co..

Obrazek
Chi va piano, va sano e va lontano
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2172
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 26 maja 2012, 09:57
Hmmm... polookam moge cos miec
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 26 maja 2012, 18:55
Domino muszę Ciebie zmartwić to nie jest PXowa cewka to jest niestety kitajki patent, w tym przypadku może pomóc Jimmy bo on chyba przerabiał na normalną elektrykę
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2172
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 26 maja 2012, 18:59
Nie tyle kitajski a stary uklad gdzie modul i cewka jest oddzielnie. Wieczorem sprawdze czy mam, wnosze ze chodzi o cewke.
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 322
Rejestracja: 07 września 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa-Marki
[I]:
LML STAR 150 2T
[II]:
ET4 50 4T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
[IV]:
P80X 1981-83
Post: 26 maja 2012, 19:55
Cipiór pisze:Domino muszę Ciebie zmartwić to nie jest PXowa cewka to jest niestety kitajki patent, w tym przypadku może pomóc Jimmy bo on chyba przerabiał na normalną elektrykę
pzdr!


W ogóle mnie nie zmartwiłeś. Raczej potwierdziłeś po raz kolejny swoje fobie :D
Chi va piano, va sano e va lontano
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2303
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 27 maja 2012, 01:09
Czytalem trochę na forum Lml Club GB i ludzie czasem przerabiają ten system na PX-owy ( w zależności od wer. Lml-a pasuje p&p albo z małymi kombinacjami). To nie jest do końca stary układ, bo lml-owy moduł różni od modułu vespowego starego typu. W zasadzie odpowiada temu z px, pomijając rozdzielenie cewki i modułu.
Nieznośna lekkość butów
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 27 maja 2012, 08:45
Domino pisze:
Cipiór pisze:Domino muszę Ciebie zmartwić to nie jest PXowa cewka to jest niestety kitajki patent, w tym przypadku może pomóc Jimmy bo on chyba przerabiał na normalną elektrykę
pzdr!


W ogóle mnie nie zmartwiłeś. Raczej potwierdziłeś po raz kolejny swoje fobie :D

Nie wiem czy fobie - stwierdzam fakt....

PS. Jimmy stary typ zasilania był sterowny 6V nap. a to już jest 12V
Wydaje mi się, że tą cewkę można zastąpić zwykłą cewką pochodzącą ze skuterów kingway czy podobnych widziałem takie cewki wysokiego nap. na allegro
W PXowym rozwiązaniu wszystko jest w jednej puszcze w przypadku LMLa moduł odpowiedzialny z przechwycenie sygnału z czujnika halla jest oddzielnie i dopiero on daje sygnał do cewki kiedy ma podać iskrę
Teoretycznie rozwiązanie podobne ale więcej kabli i więcej wsuwek i połączeń
pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 322
Rejestracja: 07 września 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa-Marki
[I]:
LML STAR 150 2T
[II]:
ET4 50 4T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
[IV]:
P80X 1981-83
Post: 27 maja 2012, 09:35
Cipiór pisze: zmartwić (...) niestety kitajki patent (...) normalną elektrykę


To nie fakt. To tylko tzw. "szpila" w dupe. Jedna po drugiej. Przy każdej okazji. Przy każdym temacie dotyczącym LML. Wszędzie:

Cipiór pisze: warto się zapoznać aby wiedzieć do to za cudactwo ten nowy LML 4T


albo:

Cipiór pisze: (..) opony to jakaś mega total fatal pomyłka - powiem tak jeździłem na różnych kartoflowych kapciach i różnymi PXami na różnych amorach ale ...



..a ja tylko chciałem cewkę podmienić ale i tym razem muszę zacisnąć zęby bo będzie w dupę szpila. To jednostronna opinia do której masz prawo. Ale nie na nazywaj tego faktami. Nie bronię nawet LML bo ten pojazd sam się broni i opinie ludzi nim jeżdżących są mega pozytywne i tylko o to chodzi.
Bronię się raczej przed czarnym wizerunkiem fajnej marki i protestuję przed osobistą fobią,. która nie sprawiedliwie może zastąpić obiektywizm w tym temacie.

PS: I nie ma tu nic do rzeczy czy LML-em zajmuje sie zawodowo czy nie. Gdybym miał ten pojazd prywatnie to moja reakcja była by identyczna.
Chi va piano, va sano e va lontano
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 3565
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Pochwały: 13

[I]:
Vespa 150 1960-62
[II]:
Vespa 150GL 1962-65
[III]:
P80X 1981-83
Post: 28 maja 2012, 07:48
Domino pisze:
Cipiór pisze: (..) opony to jakaś mega total fatal pomyłka - powiem tak jeździłem na różnych kartoflowych kapciach i różnymi PXami na różnych amorach ale ...


Dominik temat fobi przemilczę bo poczułem się gdzieś w głębi obrażony ale to ie ważne. Sam przyznałeś, gdy przyjechałeś do mnie na regulacje gaźnika w LML 1502t że pojazd myszkuje. Obaj się zastanawialiśmy co może być przyczyną, może przepompowane koła może sama opona itp.
W kwietniowym Scooteringu mamy rozwiązanie naszego dylematu - opona
Jeśli paru speców w gazecie profes (Scootering - jakby nie patrzeć jest to najlepsza gazeta w świecie retro skuterów) zauważyli podobny problem to znaczy, że coś w tym jest.
Tak więc jak widzisz stwierdziłem fakt, który sam potwierdziłeś u mnie na parkingu.

Jeśli ciągnąc wątek cewki bo takie było Twoje zapytanie proponuję sprawdzić w manulau fabrycznym parametry (nap. wyładowania oraz napięcie wchodzące na cewkę) i dopasować z zamienników dostępnych na rynku w PL. Tak jak napisałem wcześniej jest to inne rozwiązanie niż stosowane do tej pory w PXach

W przypadku instalacji PXowej (nie ważne czy z aku czy bez) zastosowano moduł zapłonowy zintegrowany z cewką wysokiego nap.
Obrazek


PS B.proszę nie czepiaj się, że coś jest innego lub troszkę inaczej wykonane niż w Vespie - stwierdzam tylko fakt.

pzdr!


pzdr!
"... - .... - .... - .... . ....!!!" ;)
Awatar użytkownika
2019
2019
Posty: 2172
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 28 maja 2012, 08:07
Oj tam oj tam dajcie pokój.

Cewkę mam nawet wziąłem do roboty jak chcesz podjedź.

Btw. dla mnie nawet ten układ jest lepszy bo masz 2 oddzielne części moduł CDI i cewkę i jak jeden padnie nie musisz wymieniać całości. Poza tym zewnętrzny wygląd jest lepszy bo jak w staruszce a pxowa niebieska skrzynka dla mnie paskudztwo wizualne.

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 322
Rejestracja: 07 września 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa-Marki
[I]:
LML STAR 150 2T
[II]:
ET4 50 4T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
[IV]:
P80X 1981-83
Post: 28 maja 2012, 08:12
Obrażać nie chciałem, więc przepraszam.

Nieprecyzyjne słowotwórstwo typu "kitajskie" już zostawmy. Kojarzy się z Chinami raczej. LML to Indie.

Vespa to teraz Tajwan, zresztą także i Indie ale nikt o tym w każdym poście nie wspomina.

Cipiór pisze: PS B.proszę nie czepiaj się, że coś jest innego lub troszkę inaczej wykonane niż w Vespie


Przecież to właśnie nie ja mam z tym problem. Mam 3 Vespy i uważam wykonanie LML za porównywalne. Zresztą nie tylko ja.

Spokojnego dnia

PS: Już jutro przyjdzie z LML-a cewka więc spoko koko
Ostatnio zmieniony 28 maja 2012, 08:15 przez Domino, łącznie zmieniany 1 raz
Chi va piano, va sano e va lontano
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 322
Rejestracja: 07 września 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa-Marki
[I]:
LML STAR 150 2T
[II]:
ET4 50 4T
[III]:
Bajaj Chetak 150 Classic
[IV]:
P80X 1981-83
Post: 28 maja 2012, 08:15
Jimmy pisze:Oj tam oj tam dajcie pokój.

Cewkę mam nawet wziąłem do roboty jak chcesz podjedź.




Dziękuję Jimmy.. jak sie z grubsza obrobię to dam znać.. wezmę może żeby juz dziś odpalić, jak się nada to oryginał będzie na zapas.
Chi va piano, va sano e va lontano

Wróć do Manuale - silnik

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron