Do Nowych Klubowiczów !

"... podstawowe zasady higieny, to jak się wchodzi to się puka ..."
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 150
Rejestracja: 07 września 2005, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Post: 23 maja 2008, 23:04
Kochani wszyscy. Ostatnio nasz klub oraz forum teoretycznie przeżywają swoje najlepsze chwile. Vesp jeździ w Polsce coraz więcej i coraz więcej duszyczek przybywa na naszym forum. Forum Vespa Club Polska.

Jednakże przyrost ilościowy niestety nie ma nic wspólnego z jakością. Od 13 kwietnia 2008, czyli w ciągu ostatnich 40 dni zarejestrowało się 33 nowych forumowiczów. Jak zobaczyłem, to sam nie mogłem uwierzyć. Aż tylu nowych Vespistów ? To gdzie oni są, skoro prawie nie widać tego na forum. Pozwoliłem więc sobie na małą statystykę. Oto i ona:

Na 33 nowych duszyczek

8 nie napisało żadnego posta.
28 nie raczyło się przedstawić pozostałym klubowiczom.
ponad 50% ograniczyło się do napisania 1 posta w stylu "nie mam iskry, benzyny, błotnika, lampy* (*niepotrzebne skreślić)
z 5 osób, które się przedstawiły, wszystkie zrobiły to w dziale "technika" w stylu - "Cześć. Nazywam się X, kupiłem Vespę i mam problem"

To nie jest grupa usenetowa pl.rec.skutery.ogłoszenia, ani pl.rec.skutery.technika. To jest klub użytkowników i miłośników Vespy. Wszyscy nowi członkowie i sympatycy są mile widziani, ale wydaje mi się, że dołączając do klubu wypada napisać chociaż kilka słów o sobie i przywitać się z pozostałymi klubowiczami.

Może już piernik ze mnie wyłazi, skoro przeszkadza mi brak dobrych obyczajów? A może nie tylko mnie to razi... ?

pozdrawiam dosyć smutno.
mateusz.kwiatkowski
-------------------------

"I know you believe you understand what you
think I said, but I am not sure you realize that
what you heard is not what I meant."

Reklama

Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 786
Rejestracja: 06 listopada 2004, 21:14
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
[I]:
P80X 1981-83
[II]:
PX125EFL 1983-97
[III]:
PX150E 1983-97
[IV]:
PX200E 1982-97
Post: 23 maja 2008, 23:28
jest to zauważalne ;) jeśli pomagać, podpowiadać komuś to niech ten "ktoś" nie będzie anonimowy...
Vespa-famiglia
OSA M-52 police '63
VESPA P80X Benelux #4450 '81
HEINKEL 150 type:14.00 '62
LAMBRETTA LI150 mk3 '63
VESPA GS150 '57
VESPA PX125EFL italiano '85
VESPA PX200EFL '84
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 24 maja 2008, 10:30
może trzeba powrócić do pomysłu pełnej rejestracji, tj, skąd delikwent jest , jaki ma model itd. Prezes nie raz już o tym wspominał, i nic...... w tej materii nie robi, obawiając się zarzutów o ochronie danych osobowych :wink:
I to by było na tyle..........bulba
Post: 24 maja 2008, 11:31
Czesc!

Zawsze wydawalo mi sie, ze przedstawianie sie na jakims forum sprowadza sie bardziej do paru slow o sobie, a nie podania pelnych danych wraz z rozmiarem stopy :P ;)
Czy to, ze bedziecie miec komplet daych osobowych uczyni te osobe dla Was mniej anonimowa? Wole raczej znac tylko nick, ale wiedziec nieco o zainteresowaniach tej osoby, niz po prostu zwiekszyc objetosc 'suchej' bazy danych.

Pozdrawiam,
robal.
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 24 maja 2008, 16:52
ej Robal, Ty znowu swoje....... miałem na myśli : nick, model vespy, miejsce zamieszkania, nic więcej......a już na pewno nie rozmiar stopy
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 672
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 24 maja 2008, 18:42
cytat:
"Chciałem się przywitać z szanowmym gronem.
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem pięknej maszynki.
GTS 250, wzmaga jeszcze małego szlifu. "

To mój pierwszy post z działu "regionalne, mazowieckie"... proszę popraw Swoje statystyki, bo nie których zapewne krzywdzisz.

Moim skromnym zdaniem fora internetowe i internetowe kluby miały "duszę" jeszcze 5 lat temu, teraz dzięki powszechnemu dostępowi do sieci bardzo dużo straciły ze swojego uroku. Ludzie zwykle się kłócą zamiast sobie pomagać, wiecznie obrażają innych internautów itp itd... ech... to już nie to samo.

Będzie coraz gorzej, ale tak być niestety musi, jak coś staje się dla wszystkich to nie może być jednocześnie elitarne, kameralne i wyjątkowe.
pzdr
***Olas***
Post: 25 maja 2008, 16:26
Wampisz dobrze, że poruszyłeś ten wątek :) bo faktycznie coraz więcej zaczyna zaglądać tutaj osób nowych rzucając hasła i nic w zamian nie wnosząc do życia klubu. Na zasadzie ani dzieńdobry ani pocałujcie mnie w d**.
I tak sobie pomyslałem, że chyba czas wdrożyć system płatnego smsa.
Jest sporo firm udostępniających taką usługę za "free" dla prowadzącego stronę. Myśle, że chyba czas ten system wdrożyć - skończy się problem tzw martwych dusz lub pojedyńczych pytających postów.
pzdr!
Awatar użytkownika
Site Admin
Posty: 17
Rejestracja: 25 października 2004, 15:13
Lokalizacja: Wa-Wa
Post: 25 maja 2008, 16:43
Dziś przeprowadziłem kolejne czyszczenie należy się spodziewać, że wszelkie pojedyńcze posty nowych userów typu doradzcie i itp będą usuwane wraz z kontamy userów.

PS. PROSZĘ O UZUPEŁNIENIE PROFILU ską oraz w opisie powinień znaleść się opis modelu VESPY jaki jest się posiadaczem.

pzdr!

No Gear, No Fun!
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 672
Rejestracja: 18 maja 2008, 20:52
Lokalizacja: Warszawa
[II]:
Post: 25 maja 2008, 21:24
a gdzie ma być ten opis? nie ma takiego pola jak "czym jeździsz"...
może zamiast "zawód"... po co komu taka informacja tak naprawdę?
pzdr
***Olas***
Post: 25 maja 2008, 22:51
Cześć!Witam ponownie!Mam na imię Marcin.Mieszkam w Konstantynowie Łódzkim.Vespę Cosę kupiłem chyba z 3 lata temu od Artura z Piaseczna,którą zresztą polecił mi Kuki.Kiedyś nawet byliśmy z Prezesem i Jego Żoną i jeszcze jednym Vespiarzem na wycieczce w centrum Polski w Tumie i Łęczycy..
Na razie Moja Vespa wymaga naprawy,ale może do września na spotkanie w Konopnicy(czy gdzieś indziej)uda mi się przyjechać.Pozdrawiam Wszystkich!
Post: 26 maja 2008, 06:03
olas1 pisze:a gdzie ma być ten opis? nie ma takiego pola jak "czym jeździsz"...
może zamiast "zawód"... po co komu taka informacja tak naprawdę?

Jak to jest z tymi młodymi na forum przyszedł i już się czepia :):)
ale masz racje na dniach zmienię opisy.
Ale np. takie informacje można zawrzeć w opisie profilu

pzdr!
Awatar użytkownika
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2007, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Post: 26 maja 2008, 11:47
Witam wszystkich. Jestem zalogowany na forum od jakiegos roku. Zaczelo się od kupna vespy, potem problem ze sprzęgłem i pomoc Cipiura ( Cipiur pamiętam o tym browarze:-). Przyznaje rzadko odzywam się na forum, ale to dlatego ze moja vespa czeka na mnie w Polsce :-/ wyjechałem na roczna wymianę studencka do Belgii. Wracam jakoś pod koniec czerwca ale potem znowu muszę wyjechać do pracy na wakacje, no i vespa znowu będzie musiała poczekać. Puki co dałem rade założyc do niej kit dr 135 (na początek wystarczy mam nadzieje). Silnik dałem rade przywieść do belgii w torbie. Czeka teraz na mnie złożony w polsce. Cala reszta vespy jest niestety w częściach. Miałem tylko trochę czasu w ostatnie swięta Bozego Narodzenia wiec popiaskowałem co nieco i prysnąłem podkładem ramę i resztę. Niestety nie dam rady polożyc sam lakieru, ale to już w sumie nie problem. Musze jeszcze zregenerować wszystkie nikle, zakupić kilka pierdół na SIP-ie i przy odrobinie szczęścia może we wrześniu wyjadę w pierwsza trasę. Nie wiem tez czy nie będę musiał wymienić amortyzatorow :-/ Wiem ze to śmieszne ze trwa to aż rok no ale nic nie poradze. Uwierzcie jakbym mógł to klęczał bym przy Vespie codziennie :-) Tak wogole studiuje we Wrocławiu, pochodzę z okolic Leszna… To chyba tyle. Chcecie wiedzieć coś więcej to piszcie.
Pozdrawiam!!
PX 80 E
Awatar użytkownika
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2008, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Post: 26 maja 2008, 12:01
Witam wszystkich :)

Pozwoliłam sobie dołączyć do Waszego grona, mimo że Vespy nie posiadam :( Od dłuższego czasu marzę o tym, żeby stać się jej szczęśliwą posiadaczką i właśnie nadszedł czas na spełnienie mojego marzenia :) Prosiłabym Was o rady dotyczące zakupu, chciałabym kupić Vespę o poj. silnika 50 cm3, oczywiście używaną. Nie wiem jednak na co zwrócić szczególną uwagę, które ewentualne usterki można łatwo naprawić, a które są nie do przyjęcia przy wyborze Vespy ? czy łatwo dostać części do starszych modeli ? itp., itd. ... Z góry dziękuję za pomoc.
Ania
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 84
Rejestracja: 16 marca 2007, 09:21
Lokalizacja: Krotoszyn
Post: 26 maja 2008, 12:03
Oho!
Zaczęło się...
Proponuję powołać do życia specjalną komisję która zajmie się lustracją członków klubu...
I żeby mi się przyznali wszyscy co palili i się zaciągali!
Kto jest za?
Obrazek
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 26 maja 2008, 12:49
Matejko, gdzie jesteś na tym zdjęciu, bo jakoś nie widzę..... :lol:
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Mechanik
Mechanik
Posty: 881
Rejestracja: 26 października 2004, 11:30
Lokalizacja: wrocław
[I]:
Vespa 50 Special 1972-75
[II]:
PX80 1983-93
Post: 26 maja 2008, 13:18
czarna_mamba :) pisze:Witam wszystkich :)

Pozwoliłam sobie dołączyć do Waszego grona, mimo że Vespy nie posiadam :( Od dłuższego czasu marzę o tym, żeby stać się jej szczęśliwą posiadaczką i właśnie nadszedł czas na spełnienie mojego marzenia :) Prosiłabym Was o rady dotyczące zakupu, chciałabym kupić Vespę o poj. silnika 50 cm3, oczywiście używaną. Nie wiem jednak na co zwrócić szczególną uwagę, które ewentualne usterki można łatwo naprawić, a które są nie do przyjęcia przy wyborze Vespy ? czy łatwo dostać części do starszych modeli ? itp., itd. ... Z góry dziękuję za pomoc.
Ania


a Witamy...
hmm, powiem tak, generalnie wszystko da sie naprawić i dostępność części jest dobra, nawet do starszych modeli, wszystko zależy od mozliwości finansowych, ja generalnie kupiłem swoja Vespe w stanie agonalnym i długo i drogo ja robiłem ale za to miałem w ręku każda śrubkę...wymieniłem wszystko co było możliwe i teraz mam tego efekty...
zdziwione spojrzenia ludzi jak mykam po Wrocku, heheheh

Jak bedziesz miała cos konkretnego na oku, podsyłaj linki a my postaramy sie pomóc....
kto hamuje ten przegrywa


Vespa Special 50/102ccm
Vespa PX80/200ccm
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2135
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 26 maja 2008, 13:38
Ja bym tam nie zmuszał nikogo do podawania informacji o sobie, choć osobiście uważam że ułatwia to komunikację, ale jestem przeciwny pasożytowaniu. Większość nowych klubowiczów jest zielona i siłą rzeczy więcej pyta niż przekazuje informacji i to jeszcze nadmiarowo bo nawet się im nie chce dostępnych zasobów przeszukać (sam od niedawna mam Vespę i dużo jeszcze muszę się nauczyć).
ale forum powinno być czymś więcej niż listą FAQów i ogłoszeń kupię/sprzedam/zamienię.

Moim zdaniem jest to kwestia podejścia: jeden kupi Vespę i na forum wejdzie tylko po pomoc a potem całujcie mnie w d… a drugi czuje
lifestyle i że bycie w VCP to coś więcej.

Najprostszym pomysłem na ograniczenie tych pierwszych będzie ignorowanie, natomiast jeśli mówimy o rozwiązaniach systemowych to jak najbardziej jestem za wniesieniem opłat.

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 26 maja 2008, 13:56
są winietki :roll:
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2135
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 26 maja 2008, 14:00
SMSami byłoby wygodniej.
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2008, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Post: 26 maja 2008, 14:05
(...) wszystko zależy od mozliwości finansowych, ja generalnie kupiłem swoja Vespe w stanie agonalnym i długo i drogo ja robiłem ale za to miałem w ręku każda śrubkę...wymieniłem wszystko co było możliwe i teraz mam tego efekty... zdziwione spojrzenia ludzi jak mykam po Wrocku, heheheh (...).


Cóż.. wolałabym uniknąć długiego i bardzo kosztownego procesu naprawy :) tym bardziej, że nie będę potrafiła zrobić jej sama - mechanik ze mnie żaden ;) Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że naprawa śrubka po śrubce daje dużo radości, no i satysfakcja ogromna ! Zazdroszczę ...

Zobaczyłam i zakochałam się:
[/img] http://images27.fotosik.pl/219/4494212e485c0da3med.jpg

Jaki to model ? Czegoś takiego szukam :)
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2135
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 26 maja 2008, 14:17
Wygląda na GS, od 1955 do 1964 zdaje się była produkowana. Pierwowzór dla poźniejszych Vesp, klasyka.
Może być ciężko znaleźć coś takiego w przyzwoitym stanie ale życzę powodzenia.

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Posty: 20
Rejestracja: 26 maja 2008, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Post: 26 maja 2008, 15:07
[quote="Jimmy_lad"]Wygląda na GS, od 1955 do 1964 zdaje się była produkowana. Pierwowzór dla poźniejszych Vesp, klasyka.
Może być ciężko znaleźć coś takiego w przyzwoitym stanie ale życzę powodzenia.

Nie byłam pewna czy to GS, widzę że dobrze obstawiałam. Dziękuję za odpowiedź.
Post: 26 maja 2008, 16:20
W odpowiedzi na posta czarenj_mamby tj. Wiatka kopia Vespy GS 150 I/II seria więcej znajdziesz szukając na forum wątek już się swego czasu przewijał. Dokłądnie ta sztuka była odrestaurowana w NSJ cie w Warszawie

Co do kolejnego tematu nawiązując do wypowiedzi wujka Metusa - nie da się ukryć poznawanie własnje vespy śrubka po śrubce jest fascynujące ale jak zawsze wszystko ma swoje + i -
Szczerze mówiąc jak na początek polecam albo PK50/125 lub PX 80/150(w zależności od posiadanych uprawnień. To są Vespy, które dają moc wrażeń (ale się naraziłem grupie ETkowo-LXowej i itp
Ja osobiście jestem zwolennikiem Vespy z biegami i wer. starszych dostraczają więcej przyjemności w jeździe
pzdr!
Awatar użytkownika
Wąchacz spalin
Wąchacz spalin
Posty: 255
Rejestracja: 06 marca 2008, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Post: 26 maja 2008, 16:24
Wiesz co Czarna Mamba? Ja np kupiłem nową Vespę w salonie, jezdzi się świetnie, nalewa się benzyny i tyle, ale... po pewnym czasie zaczęło mi jednak brakować tego, że nic właśnie przy niej nie robie. Nowej już pewnie nie sprzedam, ale już szukam jakiegoś klasyka. Trudno...postoi jakiś czas w warsztacie ale efekt jest potem piorunujący. Musisz jednak wiedzieć, że nawet jeśli znajdziesz swój wymarzony model to i tak zainwestujesz w niego tyle, że pod koniec kosztować Cię będzie tyle co nowy a czasem nawet sporo więcej. Jak masz pieniądze to kup właśnie dwie - jedną do jezdzenia na codzien a drugą żeby spokojnie ją remontować i pewnego dnia ...... no właśnie 8)
Post: 26 maja 2008, 21:35
Czesc!

Ojojoj...grupa ETkowo-LXowa...brr......ale to brzmi ;)

A tak na powaznie, Panie Pre - nie bede dyskutowac o jezdzie na manualu, bo nie mam porownania, natomiast moge powiedziec, ze automat ma 2 istotne zalety w miescie:
* wygodniejsza jazda w korku
* jesli jest to pierwszy nieped***lowy ;) jednoslad, to jednak latwiej bez stresu to opanowac.

Za to zgadzam sie z Martinim, ze najlepiej miec 2 pojazdy: jeden do jazdy, a drugi do grzebania sie :D Tylko niestety trzeba miec to miejsce na rozlozenie pojazdu na srubki.

Pozdrawiam,
robal.z.malenstwem + 6 maleniatek ;)
Następna

Wróć do ** Powitania **

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika