Przestroga przed kupnem starej vespy od handlarzy

Porady i pytania techniczne czyli klubowa samopomoc.
Post: 28 maja 2009, 13:18
Szanowni vespiarze a raczej Ci co przymierzają się do kupna odrestaurowanej "vespy" pochodzącej z Indii, Wietnamu, Chin. Ostatnio parę "okazji" pojawiło się na naszym rodzimym allegro i niestety coraz więcej pojawia się kolejnych okazji. Nie łudźmy się że dobrze odrestaurowana starej vespy to koszt ok 9-12tys. Tak naprawdę to dobre podzespoły mogą tyle kosztować. Dla przestrogi zamieszam parę linków tu nie chodzi już o wyrzucenie pieniędzy w błoto ale o bezpieczeństwo przyszłego posiadaczy spawanie tunelu Vespy z kilku podzespołów grozi złamaniem ramy w najlepszym wypadku krzywym skuterem. Nie wspominając o żywotności silnika.
Wszystkich chętnych zanim kupią takie badziewie odwiedzą poniżej zamieszczone linki.

http://www.thevespawizard.com.au/the_black_vbb.htm
http://www.flickr.com/photos/laprell_fo ... 026363625/
http://www.scooterlounge.com/Vespa/Asian/Asian.shtml

pzdr!

Reklama

Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 237
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 18:19
Lokalizacja: Dawidy Bankowe
[I]:
PX200E 1982-97
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 28 maja 2009, 13:58
Według znanych mi handlarzy samochodów takie "vespy" pojawiły się w ostatnim czasie także zagranicą, w Holandii i Belgii. Stoją jako "okazje" na placach z samochodami. Cena to ok. 2000 Euro. Z zagranicy też można więc przytargać niezły syf.
pzdr.
Luki
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 28 maja 2009, 15:04
syf jest syfem - czy to krajowy czy zagramaniczny:)
a dodatkowo naszego oszusta (krajowego, rodzimego, ojczystego złodzieja) łątwiej ścignąć!:)
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 47
Rejestracja: 25 marca 2009, 17:59
Lokalizacja: Warszawa
Post: 28 maja 2009, 19:29
Polecam, wyczerpujące źródło:


http://www.rovers-usa.com/forum/viewtopic.php?t=1938
Awatar użytkownika
2016
2016
Posty: 2136
Rejestracja: 08 stycznia 2008, 23:38
Lokalizacja: Warszawa - Szczęśliwice (Ochota)
Pochwały: 7

[I]:
Vespa 150 Sprint 1969-79
[II]:
PX200E 1982-97
Post: 28 maja 2009, 20:57
Moze ja sie wypowiem, bo mam kitajca. Kupilem go swiadomy ryzyk. Bylem mega napalony i nie mialem kasy na kupno full profesjonalnie odrestaurowanego skutera w naszej czesci swiata/odnowienia staruchy samodzielnie. Zrobilem rozeznanie wsrod kitajskich dostawcow i kontaktowalem sie z szeregiem klientow aby zdobyc opinie. Wreszcie sprawdzilem wybranego goscia z teorii i nie udalo mi sie go zagiac na zadnym szczegole.

W moim Sprincie wyszlo troche kwiatkow wynikajacych glownie z uzycia zuzytych/regenerowanych czesci w silniku, zwlaszcza tych najdrozszych (np. korba, walek zdawczy) ale w porownaniu z tym co znajdziecie w powyzszych linkach to moj jest tip top. Jedyne czesci ktore wymienilem to zmielony cycek sprzegla, lapa sprzegla i lozysko walka zdawczego od strony zmieniacza.

Niemniej po naprawach nie bylem pewny silnika wiec teraz acz sprawny lezy w skrzyni a ja smigam na nowym LMLu.

Nie oznacza to jednak ze zachecam do kupna kitajskich wynalazkow, wprost przeciwnie. Kazdy kto kupuje takie cos musi miec swiadomosc ryzyka i tego, ze nizsze koszty na poczatek oznaczaja ze trzeba bedzie z czasem inwestowac. Lub ze w skrzyni przyplynie cos co nie przypomina wymarzonego skutera ze zjecia kore jeszcze 2 miesiace temu przeslal nam kitajec, albo co gorsza dostaniemy cos co rozpadnie sie pod nami na pierwszej wiekszej dziurze.

Zalecam rozwagę, nie dajcie się jak ja ponieść emocjom i pozwolić aby pragnienie posiadania Vespy wzięło górę nad zdrowym rozsądkiem. Ja miałem więcej szczęścia niż rozumu ale Wam może już się tak nie poszczęścić. Zwłaszcza że jak Cipiór zauważył zaczynają się na polskim rynku pojawiać importowane kitajce a będzie tego jeszcze więcej, jak więcej osób zwęszy dobry interes w sprowadzaniu takich pojazdow i sprzedawaniu ich nieswiadomym zagrozen nabywcom.

A na liczbach wyglada to tak: kitajska vespa kosztuje średnio w granicach 2000 USD, co daje około 7 tys. PLN. A teraz wejdźcie np. na SIP i zobaczcie czy za tyle uda Wam sie zlozyc chocby silnik. Jakies pytania?

Pzdr
JIM
Vespa - in tutto il mondo!
Awatar użytkownika
Już wstaje
Już wstaje
Posty: 237
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 18:19
Lokalizacja: Dawidy Bankowe
[I]:
PX200E 1982-97
[II]:
Vespa 50,50L,50R 1966-82
Post: 30 maja 2009, 21:53
Następna skośnooka staruszka:
http://motoallegro.pl/item649734843_pia ... lasyk.html

pzdr,
Luki
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 370
Rejestracja: 20 grudnia 2004, 21:05
Lokalizacja: Poznań
[I]:
Vespa 50 Special 1975-83
Post: 03 czerwca 2009, 13:42
Niektóre firmy mają własne strony:
http://www.vespabretta.com/index.htm
i dają 6 miechów gwarancyji :)
I to by było na tyle..........bulba
Awatar użytkownika
Pomocnik mechanika
Pomocnik mechanika
Posty: 630
Rejestracja: 11 sierpnia 2008, 01:22
Lokalizacja: Wawa / Urzut
[I]:
Vespa 125 1961-62
[II]:
P200E 1977-82
[III]:
Cosa 1 200
Post: 04 czerwca 2009, 20:08
luki pisze:Następna skośnooka staruszka:
http://motoallegro.pl/item649734843_pia ... lasyk.html

pzdr,
Luki


naprawdę jestem w szoku :shock:

jak oni tam upchnęli nowe cylindry i nowe tłoki ?? ciekawe czy to V2 czy R2 i jak się zmieściło w ogóle koło ?? :lol:
bo jak dodamy jeszcze oprócz nowych hamulców dodatkowe bębny też nowe, to wyjdzie na to, że ta "oryginalna" Vespa jest szersza niż dłuższa ... :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 45
Rejestracja: 18 kwietnia 2007, 18:09
Lokalizacja: poznań
Post: 20 sierpnia 2009, 19:48
a wydawałoby się że moja Wiaczesława była w "zdechłym" stanie jak ją kupiłem, ale tak jak wyglądała po piaskowaniu przy tych Vespach to nówka sztuka. Szalony jest ten świat i wielka wioska z tego się robi, kumpel chciał właśnie takie coś z Allegro przygarnąć... a tu Vietkong te Vespy płodzi.... szok.
ALKOHOL i BRAWURA


Wiatka WP150
Vespa LX50
Vespa PX80/134
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 58
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa - Stare Bielany
Post: 21 września 2009, 20:20
czyli mam rozumiec że nie ma co się za bardzo podniecać taką stroną jak:
http://www.starvespa.com/
Awatar użytkownika
Już raczkuje
Już raczkuje
Posty: 131
Rejestracja: 01 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: ŁÓDŹ
[I]:
Granturismo 125L (GT)
[II]:
Vespa 50 Special 1972-75
Post: 13 czerwca 2010, 20:33
Poprostu masakra
Awatar użytkownika
Spaliniarz
Spaliniarz
Posty: 421
Rejestracja: 14 marca 2009, 21:29
Lokalizacja: podkowa lesna
Pochwały: 1
Post: 13 czerwca 2010, 21:00
jak widac nie wszystko dobre co sie swieci chromem i powiedzmy niby nowym lakierem - a w srodku co - szambo

z mojego doswiadczenia profesjonalne odrestaurowanie starej vespy na top top bez zadnych lompromisow to koszt od 15 do 25 tys - to zalezy jaki model ,seria i z jakich lat
pozdr
Post: 14 czerwca 2010, 07:59
Zgadzam się z Hindusem i to jest koszt na czysto a "promocyjne" ceny 7-8 tys za super odrestaurowaną vespe z allegro to tylko potęgowanie kosztów
pzdr!
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 09 maja 2010, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Post: 14 czerwca 2010, 11:12
Właśnie jestem w trakcie kupowania części do mojej GLki i sama widzę ile co kosztuje. Aż boję się pomyśleć co tam w środku jest. Taki to można kupić na wystawę do sklepu, niech stoi, a spawy niech gniją. Chyba, że ktoś jedzie do Wietkongu i rozkłada na części, a potem bierze. Ja chcę z moją Vespą umrzeć ;)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 2297
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 14 czerwca 2010, 11:13
raszpla pisze: Ja chcę z moją Vespą umrzeć ;)

Ja jednak wolałbym jeszcze trochę pożyć :wink:
Awatar użytkownika
Niemowlak
Niemowlak
Posty: 29
Rejestracja: 09 maja 2010, 23:25
Lokalizacja: Poznań
Post: 14 czerwca 2010, 12:46
Moja Vespa od przyszłego roku będzie żyła nowym życiem :) Mam nadzieję...
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 2297
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 30 grudnia 2010, 16:01
http://otomoto.pl/vespa-special-150cc-7 ... 76136.html

Nie ma problemu z wykupieniem ubezpieczenia na obecnie istniejące indonezyjskie dokumenty :D
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 13
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:58
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Post: 03 stycznia 2011, 09:23
Słuchajcie co sądzicie o takiej "promocji" model z 2009 nówka z 2 letnią gwarancją: link
bo powiem, że cena kusi...
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 981
Rejestracja: 17 listopada 2004, 14:20
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
Vespa 150GS 1957
[II]:
Vespa 150 1957-58
[III]:
ET2 50
[IV]:
Post: 03 stycznia 2011, 09:35
Z tą dziewczyną ..... biorę
Vespa 150GS VS3T z 1957r
Vespa VB1T z 1958r, wersja lekko przebudowana
Vespa ET2, jedna z pierwszych 1997r
Vespa PX Peg Pereggo Limited Edition
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1158
Rejestracja: 16 kwietnia 2009, 11:54
Lokalizacja: Warszawa Ursus
[I]:
PX80 1983-93
[II]:
P125X 1978-81
Post: 03 stycznia 2011, 09:40
jak dla mnie Ska, choć całkiem ładna z daleka i na zdjęciach z bliska jest najmniej udaną Vespą. kupa plastiku i badziewnego chromu jak z chińskich zabawek...
pozdro!
Awatar użytkownika
Vespa Power Tuner
Vespa Power Tuner
Posty: 3460
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1

[I]:
PX200E Disk 2007+
[II]:
Vespa 125 1961-62
[III]:
GTV250 ie
[IV]:
Vespa 150GL 1961-62
Post: 03 stycznia 2011, 09:52
plastikersy!
do piachu!!
Motocykliści noga z gazu!!!
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 13
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:58
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Post: 03 stycznia 2011, 09:59
ze zdjęć wynika na oko, że ma więcej lakierowanych elementów niż LX, a Ja niestety tylko te dwa modele biorę pod uwagę :(, więc chyba S lepsza dla mnie bo później na lakierowaniu oszczędzę plastiku z LX:)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 2297
Rejestracja: 07 września 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2

[I]:
P200E 1977-82
[II]:

[III]:
Post: 03 stycznia 2011, 10:07
Jakiej porady spodziewasz się w sprawie zakupu nowej vespy?
Jest nowa,więc nie musisz chyba się martwić o jej stan techniczny.
Jeśli jej wygląd i cena ci odpowiada, to o czym ta dyskusja ( notabene w niewłaściwym miejscu 8) )
Awatar użytkownika
2014
2014
Posty: 13
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:58
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Post: 03 stycznia 2011, 10:23
ciekaw jestem czy sprzedawca nie ma jakiejś trafionej (przewrotka w transporcie do PL czy coś innego) od dystrybutora bo jednak rok przestała... choć z drugiej strony jest gwarancja ;)
Awatar użytkownika
2017
2017
Posty: 1500
Rejestracja: 07 lipca 2009, 11:14
Lokalizacja: 02-791
Pochwały: 1

[I]:
PX125 MY 2001
Post: 03 stycznia 2011, 10:29
generalnie ten sprzedawca (robogo) jest godny polecenia.
PX125 @DR177, SIP Road, SI 24/24
Następna

Wróć do Baza wiedzy technicznej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

cron